måndag 24 januari 2011

Creative Minds

Under de senaste åren har jag vid ganska många tillfällen haft förmånen att bli tillfrågad att föreläsa eller leda workshops om integrering av IT i lärprocessen. Det ledde till att jag, tillsammans med min kollega Lars Ekelöw, under våren förra året startade företaget Creative Minds Ljungqvist & Ekelöw. Dessa bokslutstider när jag känner mig osäker inför momsberäkningar och preliminära deklarationer inför det innevarande året är inte min favoritperiod som företagare. Men övrig tid är det jättekul. Att komma ut till kollegium där intresse och nyfikenhet för IT-pedagogik finns, oavsett vilken kunskapsmässig nivå man befinner sig på i dagsläget, är otroligt inspirerande och utvecklande. För att kunna berätta om hur man själv jobbar med sina elever måste man reflektera över vad man gör och varför. Om din skola eller organisation är intresserade av vad Creative Minds kan erbjuda är du välkommen att kontakta oss via creative_minds@live.se

Inga kommentarer: